she's back!

Efter 4 timmars sömn inatt så kan ni tänka er min motivation att fara på jobb idag.. For ut relativt tidigt och promenerade igenom gamla stan för femte-trettonde gången. Ändå lyckas man alltid se eller hitta någonting nytt man inte lagt märke till förut. For iväg på jobb så att jag var där lite före kl.13 och när jag kollade arbetsschemat blev min dag så mycket bättre. Lore(na) som jag jobbade med första 1½ veckan under min praktiktid här på Guggenheim Bistro, var alltså den som hjälpte mig med allting! Allting från hur och vart saker och ting ska vara till hur/var/när/varför allting fungerar och görs som det görs, hon var pretty much min trygghet då jag var ny och borttappad och sen visade det sig att hon hade ledigt 2veckor och skulle komma tillbaka först efter att jag slutat på restaurang sidan och börjat på café/bar sidan. Till min lycka så kom hon tillbaka idag redan och det har varit så roligt! Mycket skratt och skvaller under dagen och väldigt lite gäster förvånansvärt, lyckan blev ännu större då jag kollade in kvällens gästlista. Jag ville gråta av glädje! Inte en enda gång under min tid här har det varit så här få reservationer, och jag ser faktiskt fram emot att fara ikväll på jobb x) Vi håller tummarna för att ingen bestämmer sig för drop-in besök ikväll, då kanske man för en gångs skull slipper hem relativ tidigt i sängs ^^
 
 
 
 

Kommentera här: