kuin kirkkaalta taivaalta

Vaknade upp tidigt idag morse för att förbereda mig för vår lilla trip till Puerto Viejo, Getxo. Marika började först kl.16 så när vi steg upp 8-tiden och for iväg runt 9 så hade vi bra tid på oss att utforska lite nya platser. Vi tog metron och åkte en bra 25min före vi steg av i Neguri och traskade iväg någon kilometer före vi kom fram till en föredetta fiskeby nära staden Algorta. Vi promenerade längs med strandvägarna och upp och ner för trappor och bergsstigar att man kan nu lätt säga att vi varit på äventyr. Trevliga pubar/cafér såg vi också längs med vägen så vi bestämde oss för att stanna och sätta våra spanska kunskaper på prov. Vi fick vad vi ville ha så jag antar att det gick helt okej. När vi slutligen kom tillbaka till hemtrakterna så for Marika hem och sedan på jobb medan jag bestämde mig för att sätta mig ner vid en park och läsa igenom spanska boken och njuta av solens värme.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 

Kommentera här: